ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Ρέππα κατέθεσε στη Βουλή ο Βουλευτής Κορινθίας κ. Κώστας Κόλλιας, σχετικά με την χωροθέτηση του έργου της σιδηροδρομικής σύνδεσης του Λουτρακίου με τον Προαστιακό. Σχετικά με την παρέμβασή του, ο κ. Κόλλιας έκανε τις ακόλουθες δηλώσεις:
«Κατόπιν επικοινωνίας που είχα με τον Δήμαρχο Λουτρακίου- Αγίων Θεοδώρων και τον επικεφαλή της Πρωτοβουλίας Πολιτών Λουτρακίου για τον Προαστιακό, θεώρησα υποχρέωσή μου να ενημερώσω το αρμόδιο Υπουργείο για το πρόβλημα που έχει ανακύψει, αναφορικά με τη χωροθέτηση του σταθμού του Προαστιακού στο Λουτράκι.
Παρόλο που το Λουτράκι βρίσκεται δίπλα στην Αθήνα και αποτελεί τουριστικό προορισμό για περισσότερους από 100.000 επισκέπτες, στερείται του πλέον σύγχρονου και πράσινου συγκοινωνιακού μέσου, του Προαστιακού. Η σύνδεση της πόλης του Λουτρακίου με τον Προαστιακό αποτελεί αίτημα όλων των φορέων, των κατοίκων και των παραγωγικών τάξεων της πόλης.
Η σχεδιαζόμενη λύση, να κατασκευαστεί ο σταθμός στη θέση «Βασιλόπουλος», δεν εξυπηρετεί ούτε τις ανάγκες, ούτε τις προοπτικές της πόλης και συναντά την καθολική αντίδραση της τοπικής κοινωνίας. Αίτημα και πρόταση κοινής αποδοχής είναι να επανασχεδιαστεί η κατασκευή του σταθμού και να τοποθετηθεί στη διακλάδωση της παλαιάς εθνικής οδού προς Λουτράκι. Αυτή η λύση, διασφαλίζει την συνέχεια και τη σύνδεση του σταθμού με την τρέχουσα σιδηροδρομική γραμμή. Επιπλέον, βρίσκει σύμφωνους όχι μόνο τη Δημοτική Αρχή, φορείς και πολίτες αλλά και τον Ο.Σ.Ε., ο οποίος σε ίδιες κατηγορίες γραμμών (παρακαμπτήριες και τερματικές) Πανελλαδικά, διαθέτει επί του κόμβου σταθμό για να εξασφαλίζεται η μετεπιβίβαση στα αρτηριακά τρένα και προς την αντίθετη φορά των αμαξοστοιχιών. Ενδεικτική είναι η περίπτωση του σταθμού Οινόης- Χαλκίδας.
«Κατόπιν επικοινωνίας που είχα με τον Δήμαρχο Λουτρακίου- Αγίων Θεοδώρων και τον επικεφαλή της Πρωτοβουλίας Πολιτών Λουτρακίου για τον Προαστιακό, θεώρησα υποχρέωσή μου να ενημερώσω το αρμόδιο Υπουργείο για το πρόβλημα που έχει ανακύψει, αναφορικά με τη χωροθέτηση του σταθμού του Προαστιακού στο Λουτράκι.
Παρόλο που το Λουτράκι βρίσκεται δίπλα στην Αθήνα και αποτελεί τουριστικό προορισμό για περισσότερους από 100.000 επισκέπτες, στερείται του πλέον σύγχρονου και πράσινου συγκοινωνιακού μέσου, του Προαστιακού. Η σύνδεση της πόλης του Λουτρακίου με τον Προαστιακό αποτελεί αίτημα όλων των φορέων, των κατοίκων και των παραγωγικών τάξεων της πόλης.
Η σχεδιαζόμενη λύση, να κατασκευαστεί ο σταθμός στη θέση «Βασιλόπουλος», δεν εξυπηρετεί ούτε τις ανάγκες, ούτε τις προοπτικές της πόλης και συναντά την καθολική αντίδραση της τοπικής κοινωνίας. Αίτημα και πρόταση κοινής αποδοχής είναι να επανασχεδιαστεί η κατασκευή του σταθμού και να τοποθετηθεί στη διακλάδωση της παλαιάς εθνικής οδού προς Λουτράκι. Αυτή η λύση, διασφαλίζει την συνέχεια και τη σύνδεση του σταθμού με την τρέχουσα σιδηροδρομική γραμμή. Επιπλέον, βρίσκει σύμφωνους όχι μόνο τη Δημοτική Αρχή, φορείς και πολίτες αλλά και τον Ο.Σ.Ε., ο οποίος σε ίδιες κατηγορίες γραμμών (παρακαμπτήριες και τερματικές) Πανελλαδικά, διαθέτει επί του κόμβου σταθμό για να εξασφαλίζεται η μετεπιβίβαση στα αρτηριακά τρένα και προς την αντίθετη φορά των αμαξοστοιχιών. Ενδεικτική είναι η περίπτωση του σταθμού Οινόης- Χαλκίδας.
Στην ερώτησή μου ζητώ από τον κ. Ρέππα να απαντήσει εγγράφως στο αν προτίθεται να προχωρήσει στον επανασχεδιασμό και την κατασκευή του νέου σταθμού. Επιπλέον έθεσα το ζήτημα της χρηματοδότηση της μελέτης του έργου συνολικά και ζήτησα από τον Υπουργό να με ενημερώσει από πού θα αντληθούν οι οικονομικοί πόροι για την κατασκευή αυτού του αναπτυξιακού έργου, μείζονος σημασίας για τους 17.000 πολίτες του νέου Καλλικρατικού Δήμου Λουτρακίου- Αγίων Θεοδώρων. Θα ήταν καταστροφικό ένα τόσο σημαντικό έργο να μην αξιοποιεί όλες τις αναπτυξιακές δυνατότητες, τόσο προς όφελος του επιβατικού κοινού, όσο και του ίδιου του Οργανισμού. Γι’ αυτό αναμένω μία συγκεκριμένη απάντηση από το Υπουργείο. Σε περίπτωση που δεν κριθεί ικανοποιητική, θα επανέλθω με νέες παρεμβάσεις.»