ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΓΙΑ ΣΧΟΛΙΑ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ: loutrakitv@gmail.com

ΛΟΥΤΡΑΚΙ - ΚΟΡΙΝΘΙΑ

ΝΕΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΗ ΚΑΙ ΤΟ ΝΟΜΟ ΜΑΣ

Κυριακή 12 Φεβρουαρίου 2012

Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΜΑΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ


άρθρο του Π. Μνηματίδη
από την εφημερίδα "Αλλαγή στο Λουτράκι"

Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΜΑΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ
Επειδή το κουτόχορτο δεν είναι η καλύτερη τροφή, όσοι δεν είστε σίγουροι ότι καταλαβαίνετε τι μας «πασάρουν» ως σωτήρια οικονομική πολιτική, διαβάστε τα παρακάτω:
Ας υποθέσουμε ότι κάποιος από εμάς έχει εισοδήματα 30.000 ευρώ το χρόνο. Μια μέρα αποφασίζει να κάνει κάποια αγορά, και η τράπεζα του χορηγεί δάνειο 500.000 ευρώ, με επιτόκιο 5%.  Αυτό σημαίνει πως, μόνο για τους τόκους, πρέπει να πληρώνει 25.000 ευρώ ετησίως.
Περιορίζει, λοιπόν, τα έξοδά του στα απαραίτητα. Κόβει εξόδους, διασκέδαση και οποιαδήποτε άλλη αγορά.  Ξοδεύει μόνο για τρόφιμα, φάρμακα και γιατρούς. Αυτά τα έξοδα τα υπολογίζει στα 10.000 ευρώ το χρόνο.  Αυτό σημαίνει ότι, χωρίς να υπολογίζουμε τους τόκους που πρέπει να πληρώσει, του περισσεύουν 20.000 ευρώ (30.000 εισόδημα – 10.000 έξοδα).  Αυτά τα 20.000 ευρώ ονομάζονται πρωτογενές πλεόνασμα.  
Δυστυχώς, όμως, πρέπει και να πληρώσει τουλάχιστον τους τόκους του δανείου του, ώστε να μην αυξηθεί το χρέος του. Οι τόκοι, όπως είπαμε παραπάνω, είναι 25.000.  Άρα, έχει έλλειμμα 5.000 ευρώ (20.000 πρωτογενές πλεόνασμα – 25.000 τόκοι) στον προϋπολογισμό του. Για να το καλύψει, θα πρέπει να ξαναδανειστεί, αυξάνοντας έτσι το συνολικό χρέος του.  Οι «θυσίες» του δεν έπιασαν τόπο, και το χρέος του συνεχώς θα αυξάνεται. 

Ή ΘΑ ΠΕΘΑΝΕΙ, Ή ΘΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΕΙ
Ποιες είναι οι λύσεις που έχει; Αν σταματήσει να τρώει, να παίρνει φάρμακα και να πηγαίνει σε γιατρούς, θα πεθάνει. Τι θα κάνει, λοιπόν; Θα σταματήσει να πληρώνει την τράπεζα.  Άλλωστε, κακώς του είχε χορηγήσει το δάνειο, χωρίς να εξετάσει τη δυνατότητά του να το αποπληρώσει.  Μην ξεχνάμε και ότι στο επιτόκιο που εφαρμόζουν οι τράπεζες – το οποίο σε ορισμένες περιπτώσεις έχει χαρακτηριστεί έως και ληστρικό – έχουν υπολογίζει και τον κίνδυνο ο πελάτης τους να μην μπορέσει να αποπληρώσει το δάνειο.

ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
Αυτή, λοιπόν, είναι και η κατάσταση της χώρας μας σήμερα.  Με την καταστροφική για την Ελλάδα, τους Έλληνες, και την Οικονομία της χώρας, πολιτική που σχεδίασαν στην Ευρώπη και τις Η.Π.Α. οι καλοί άνθρωποι που εκπροσωπούν τα ξένα συμφέροντα και εφάρμοσαν ή εφαρμόζουν οι Παπανδρέου, Παπακωνσταντίνου, Παπαδήμος και Βενιζέλος, ο υπουργός Οικονομικών ισχυρίζεται (ή μάλλον, αν αναλογιστεί κάποιος τη γενικότερη οικονομική κατάσταση, φαντάζεται) ότι η χώρα μας το 2012 θα έχει πρωτογενές πλεόνασμα 1,7 δις ευρώ.  Αν, όμως, το χρέος της χώρας – μετά και τη συμφωνία της 26ης Οκτωβρίου – «πέσει» στα περίπου 280 δις ευρώ, με έναν πρόχειρο υπολογισμό, με ένα επιτόκιο της τάξης του 4%, χρειάζονται περίπου 11,2 δις ευρώ πρωτογενές πλεόνασμα μόνο για να πληρωθούν οι τόκοι και να μην αυξηθεί το χρέος.

ΤΟ ΧΡΕΟΣ ΘΑ ΣΥΝΕΧΙΣΕΙ ΝΑ ΑΥΞΑΝΕΤΑΙ
Άρα, παρ’ όλα τα μέτρα που έχουν διαλύσει την οικονομία και τον κοινωνικό ιστό της χώρας, το χρέος μας θα συνεχίσει να αυξάνεται.
Και, όπως στο παράδειγμα που αναφέραμε στην αρχή, οι επιλογές της χώρας είναι δύο: ή να πεθάνει, ή να σταματήσει να πληρώνει το χρέος.  Ένα χρέος που κανείς δεν ενημερώνει πώς έφτασε σε αυτό το ύψος, ένα χρέος του οποίου η νομιμότητα έχει αρχίσει πλέον να αμφισβητείται ανοιχτά.  Πολλοί, μάλιστα, οι οποίοι υποστηρίζουν τη διαγραφή μέρους ή ολόκληρου του χρέους, ισχυρίζονται πως αυτό μπορεί να γίνει νόμιμα, επικαλούμενοι, μάλιστα, το διεθνές δίκαιο.  

560 ΕΚ. ΕΥΡΩ ΕΙΣΠΡΑΞΕΙΣ ΑΠΟ ΤΑ ΔΙΟΔΙΑ!
Μια, όμως, που μιλήσαμε για χρέος και οικονομικά μέτρα που γονατίζουν το λαό, ας αναφερθούμε και στο δημοσίευμα της εγκυρότατης εβδομαδιαίας οικονομικής εφημερίδας «ΑΞΙΑ», η οποία εδώ και χρόνια, είναι από τα ελάχιστα Μ.Μ.Ε. που ασχολείται με το θέμα της κατασκευής των νέων εθνικών δρόμων της χώρας και τα εκατομμύρια ευρώ που εισπράττουν οι εργολάβοι από τα διόδια.
Στο φύλλο της 10ης Δεκεμβρίου η εφημερίδα μας ενημερώνει πως οι πέντε κοινοπραξίες που ανέλαβαν την κατασκευή και εκμετάλλευση των οδικών συμβάσεων παραχώρησης, μόνο έως το τέλος του 2010 είχαν εισπράξει περίπου 560 εκατομμύρια ευρώ από τα διόδια.  Για το πόσο, βέβαια, προχωρούν κάποια από αυτά τα έργα, κάντε μια βόλτα στην κοντινή μας Κορίνθου – Πατρών.

ΟΙ «ΚΟΚΚΙΝΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ»
Το ποσό, βέβαια, είναι ιλιγγιώδες.  Αν το εισέπραττε το Ελληνικό Δημόσιο, θα μπορούσε να περιορίσει τουλάχιστον τις απώλειες που υφίστανται οι συνταξιούχοι συμπολίτες μας. 
Φαίνεται, όμως, πως για την κυβέρνηση, όπως και για κάποια πολιτικά κόμματα, υπάρχουν κάποιες προτεραιότητες και «κόκκινες γραμμές», οι οποίες, μάλιστα, μάλλον τίθενται και στους «ξένους δανειστές». Αντί, λοιπόν, να στοχεύσουν τα έσοδα των μεγαλοεργολάβων, κόβουν τις συντάξεις από παππούδες και γιαγιάδες.